Uudised

Metallilõikepinkidel töötaja I kursuse õpilased viibisid Soomes välispraktikal 05. detsember

Metallilõikepinkidel töötaja I kursuse õpilased Markus Parv ja Joosep Lett viibisid Erasmus+ projekti raames välispraktikal Soomes.

On 5. novembri öö. Alustame kell 03.00 sõitu Soome Seinäjokisse, et läbida 3-nädalane metallieriala välispraktika.

Mul oli võimalus viibida Erasmus+ projekti raames Soomes välispraktikal koos kursusekaaslase Joosep Lettiga ettevõttes PlatePower OÜ. Firma tegeleb peamiselt metalli detailide valmistamise, painutamise, lõikamise ja lihvimisega. Mina olin seal praktikal 3 nädalat ja õppisin väga palju selle eriala ja töö kohta. Enne praktikat viidi ettevõttes läbi põhjalik ohutusalane instrueerimine. Tegelesin seal erinevate metalli detailide painutamise ja lihvimisega. Töö oli painutamisel väga ohtlik kuna sõrmed on väga lähedal suure masina terale, mis surub metalli mitme tonnise raskusega ja pidin olema väga ettevaatlik. Muidugi oli alguses mul suur valve peal, kuid lõpuks suutsin teha tööd peaaegu sama kiirelt kui töölised, kes seal aastaid töötanud.

Päevad olid meil kella 8:00 kuni 16:00, kuid tööd tehes ei tundu see 8 tundi üldsegi pikk. Firma viis meid iga päev kell 11 lõunale ja maksid selle eest,  mis oli alguses väga imelik kuna Eestis algab lõuna alles 12.

Praktikale läksime jalgsi, kuigi meil olid olemas ka jalgrattad. Praktikale oli kõndida umbes 2 km ühiselamust. Ühiselamu oli väga korralik ja puhas. Meil oli kahepeale üks köök, WC ja kaks magamistuba. Minul oli õhtuti magama jäämisega algul raskusi, kuna olen maapoiss, siis olen harjunud, et öösel on vaikus, aga ühika kõrval oli suur maantee, kus sõitsid noored oma rollerite ja autodega, kuid lõpuks harjusin sellega ära.

Nädalavahetustel oli mul võimalus külastada oma tädi, kes elab Lapuast ( koht kus praktikal olime) 30 km põhjapoole. Joosep aga külastas oma vanemaid, kes elavad Vaasas, mis on Lapuast umbes 100 km kaugusel.

Praktikalt tagasi tulemine oli pikk ja väsitav. Kella 11 ajal läks Lapuast rong, mis viis meid Helsingisse. Raudteejaamast oli meil vaja saada sadamasse. Algul arvasime, et lähme jala, aga kotid olid nii rasked, et rongijaamast välja jõudes läksime ikka taksoga. Takso sõit oli üpriski kallis, kuid vähemalt jõudsime õigeks ajaks sadamasse. Võrru jõudsime peaaegu südaööl ning olime surmväsinud, sest 12 tundi reisimist on ikka väga väsitav. Oleme  väga tänulikud võimaluse eest osaleda välispraktikal ning samuti meie kooli projektijuhile, kes meid praktikaks ette valmistas. Välispraktikal osalemine oli väga hea kogemus, saime väga palju uusi teadmisi ning kindlasti soovime minna uuesti, kui võimalus avaneb.