Uudised

Keelelaager Kuldigas 13. veebruar TTp-17 õpilased

Meie MTTp-17 kursus osaleb PRÕM tegevus 8.8 projektis „Täiendav vene keele õpe“. Lisaks koolis toimuvatele vene keele ja teeninduse tundidele, mis samuti on vene keeles, oli projekti planeeritud ka vene keelne teeninduse õppelaager, mis toimus 04.-08.02.2019 Lätis, Kuldiga kutsekoolis.

04. veebruaril sõitsime klassi ja kahe õpetajaga keelelaagrisse Lätti. Jõudes kohale, võttis meid vastu Kuldiga projektijuht Lase. Esimesel päeval tutvusime linnaga, kooliköögi võimalustega ja ööbimiskoha reeglitega.

Teine päev algas hommikusöögiga. Seejärel suundusime õppekööki valmistama meie poolt valitud Eesti toite. Valmistoidud viisime kõrvalmaja sööklasse, tegime ettevalmistusi teeninduseks ja valmistasime kokteile serveerimiseks.

Pakkusime ja tutvustasime Eesti rahvuskööki kõigile, kes külastasid sööklat. Saime palju head tagasisidet tehtud toitude eest ja praktiseerisime teenindusalast vene keelt.

Pärast seda läksime esitama meie poolt tehtud esitlust Eestist ja meie koolist Kuldiga kooli õpilastele, õpetajatele ja Nordplus Adult projekti osalejatele Leedust. Tegime tutvust Kuldiga kooli õpilastega ja vastasime nende poolt esitatud küsimustele. Kogu suhtlus käis vene keeles. Järgnes vaba aeg kuni õhtusöögini.

Kolmapäeva hommikul läksime kooli ootuses, et meile tutvustatakse ja valmistatakse osakest Läti rahvusköögist, aga tuli välja, et pidime ise need toidud valmistama. Valmistasime kartuli-hernepalle sibula kastmega, leivamagustoitu moosi ja vahukoorega. Meid juhendas sealne kokandusõpetaja ja üks õpilane. Järgnes degusteerimine - toidud maitsesid veidi omamoodi, aga kõlbasid süüa. Päev jätkus kunstiklassis, kus meid jagati kahte gruppi, - üks grupp tegi dekupaaži, teine grupp klaasimaali. Tegevus meeldis meile ja jäime tulemustega rahule. Seejärel sõitsime bussiga mere äärde, mille pankrannik oli 20 meetrit kõrge. Pärast ekskursiooni istusime bussi ja sõitsime võõrastemajja, kus meid võttis vastu lahke perenaine, kes õpetas valmistama lahtist pirukat, mis on Läti rahvuspirukas. Seal olles külastas meid kohalik naisansambel, istusime ühise laua taha ning nad esinesid meile oma rahvalauludega ja kaasasid ka meid. Seejärel lõbustasid nad meid oma tantsudega, millest võtsime ka ise aktiivselt osa. Kui rahvalauljad lahkusid, sõime õhtusööki ning tänasime perenaist ja sõitsime Kuldigasse ja nii lõppes kolmas keelelaagri päev.

Neljapäev oli meil teguderohke päev, kus külastasime losse, mõisaid ja muuseumeid. Esimesena külastasime lossi, kus tutvusime sealse majutuse ning restoraniga. Nad pakkusid meile kohvi ja kooki. Teiseks läksime mõisasse, mis hetkel  tegutseb jahiseltsi majana ja spaana. Kolmandaks jõudsime mõisasse, kus kasvatatakse šiitake seeni. Mõisahärra rääkis meile, kuidas neid seeni tuleb kasvatada ning seejärel näitas ta meile protsessi videot. Peale video vaatamist pakkus pererahvas meile šiitake seentest valmistatud erinevaid roogi. Viimasena külastasime lossi, kus praegu on ajaloo muuseum. Õhtul sõitsime bussiga tagasi kooli, kus toimus viimane ühine õhtusöök. Seal anti meile osalemise sertifikaadid ning kingitused. Saime süüa maitsvat torti ja kohvi. Omaltpoolt tänasime Kuldiga kooli juhtkonda ja kõiki, kes meiega tegelesid.

Viimasel päeval sõime hommikust, jätsime hüvasti ning asusime pisar silmis kodu poole.

Me täname veel omaltpoolt Võrumaa Kutsehariduskeskust ja projektijuhti Siret Lillemäed, et saime suurepärase kogemuse välisriigi keelelaagris.